Followers

Tuesday, July 5, 2011

Pelangi Indah Untukku...


Salam

Aku rasa masih belum basi kalau aku nak cerite pasal final presentation aku yang berlangsung minggu lepas. Sebab blog aku bukan makanan. Alhamdulillah. Everything was run smoothly on that day. I’m not even feel cold, nervous  and rasa nak erk2 as usual. Berkat doa bundaku dan sahabat-sahabat semua barangkali.

Million thanks to my beloved supervisor, Ir. Ismail Mamat. Ternyata seksaan  bantuan yang diberikan beliau amat berbaloi.Secara keseluruhan,dia yang lagi bersemangat dari aku. Actually, awalnye takde la risau sangat. Tapi semangat dia yang membuatkan aku rasa takut. Sanggup usung TV besar dari rumahnya untuk presentationku ini.  Kalau dia abahku,dah lama aku peluk terharu.

Perasaan seminggu sebelum presentation amat menyakitkan. Aku dipush over my limits. Diasah. Digilap. Diclorox sampai putih. Aku diminta untuk menghantar logbook ku selama 7bulan itu untuk disemak segala grammar dan contents. Kalau salah aku diminta betulkan semula and then print balik.

Slide presentation jangan cakapla, yang aku buat dalam 40, dia tambah jadi 65 slides altogether. Sehari sebelum presentation, my SV asked me to do rehearsal in front of him and his wife at their house. 3jam aku berlatih depan dia and bini dia. Comment from them: Still have many lacks and need to improve more.  Tomorrow I nak u present dalm masa sejam je tau. OMG. Bolehke3?? Down gila. Esok dah nak present ni.

Sampai satu tahap aku muntah2 sekaligus air mata wanitaku tergugur. Jangan ada yang cop aku sebagai pondan selepas ni. Ni nak kasi pengajaran je.

Tapi dengan semangat yang kuat dan iman yang agak lemah ketika itu, aku cuba positive dan mencari kekuatan dari NYA. Aku abaikan rasa lemah itu sebaliknya banyak bercakap pada diri sendiri bahawa I CAN DO IT!! Aku mesti buat yang terbaik. Aku tak boleh kecewakan sv ku yang sangat mengharapkan aku perform nanti. Dia dah banyak berkoraban. Turn aku pulak sekarang ni. Yeahhhh!!!

Macam orang gila jugakla seminggu tu. Bercakap sorang2 dalam kereta. Makan tak lalu. Mandi tak berapa nak basah. Kat rumah pantang selisih sikit dengan adik2 mesti nak marah. Mcam ibu tiri dalam drama2 tu. Tidur malam sampai terngigau2 tengah present. Penat hang tau dak present dalam mimipi!!

Walaubagaimanapun, semuanya berjalan lancar pada hari presentation. Tangan tak sejuk. Tak rasa nak erk2 pun. Rasa sangat tenang yang luar biasa. Siyes tak tipu. Tambah2 lecturerku adalah Dr IK yang sangat sempoi and kelakar gila. Tiba2 rasa ni presentation ke maharaja lawak ni. Oh sedikit pun tak pressure. 

Alhamdulillah3. Walaupun tak la sampai tahap excellence, tapi aku bersyukur aku dapat habiskan dengan baik. Start 1130 tengah hari habis 130 tengah hari. Siap sembang2 pasal sutera pasar payang bagai dengan Dr IK. Thanks to Syuk, enginnerku dan Kak Wan yang banyak menolongku dari segi emosi dan sokongan. Diorang pun sampai tak lalu makan tunggu aku present. Syuk sampai bawak cucur bawang kat aku pagi tu sebagai semangat. Walaupun selama ni dia di mataku adalah seorang engineer yang sangat ganas,rupanya ada taman di hatinya. Hee . Balik rumah pulak petang tu adikku menghadiahkan aku sekotak donut big apple. Sampi telinga senyum.Dah la pagi tu aku macam VIP. Siap ada driver pi anto. Takut pape terjadi. Hee.

 thanks sista.. :)

Ini lah yang orang cakap, Dia beri kita hujan,panas . Rupanya Dia nak hadiahkan kita Pelangi yang sangat indah selepas itu.  Thank to kawan2 dan siapa2 yang wish Good Luck kat FB,Gtalk and blog. Yang sms. Yang call. Yang tolong doakan.Tenkiu3. Love you all.

Thanks to Dr Mohd Asbi sebab sponsor percutian saya selama 4hari di Paris Port Dickson selepas presentation.Hehe.. Sekian terima kasih.

All Praises To Allah.

2 comments:

  1. memang sangat banyak..malas nk citer.nak suruh orang mikir sendiri.biar gerok sikit otak tu..hehe

    ReplyDelete