Followers

Saturday, April 2, 2011

Shopping vs Rokok

Salam

Di sini ada sedikit kesimpulan yang dapat aku buat sejak kebelakangan ini.

Aku bukan lah dikategorikan dalam golongan gadis yang suka shopping. Boros paling tepat. Namun, dalam tidak2 suka pon,sebenarnya ada juga sikit. Barangkali sudah menjadi lumrah kehidupan, wanita dan shopping tidak dapat dipisahkan. Yang beza Cuma kuantiti dan kekerapan mereka menghabiskan masa dan duit untuk bershopping.

Apa yang aku perasan pada diri aku sendiri,ade masa aku sangat menyampah apabila pergi membeli belah. Semua barang aku tengok tidak berkenan. Tapi ada masa aku rasa semua aku nak beli, even benda tu bukan satu keperluan pun. Mungkin ikut mood.

Tapi sejak 2 menjak ni, dengan kerja yang semakin mencabar otak dan otot, aku dapat rasakan nafsu shopping ku semakin bertambah. Setiap hari aku membawa pulang benda baru pulang dari opis. Tak kira lah, selalunye baju and tudung la. HAHAHAHA. syaitan ketawa kegembiraan. Bila dah beli sesuatu yang baru tu,aku rasa puas,tension bekerja pon hilang. Kadang2 tak nak pon barang tu,tapi akal dan hati sudah tidak bersatu pada waktu itu. Nasib la.. Mak abah aku pun perasan benda ni. Tapi jawapan aku hanya satu, TERAPI.. hehe. “Abah pun balas balik, terapi abah senang je Na, ZIKIR.” Memang dah agak dah jawapan abah.. Ye abah,saya tau.. tapi…. (syaitan pun mula keluarkan tanduknya)

Jadi satu kesimpulan yang dapat aku buat ialah,semakin tension aku bekerja,semakin banyak aku shopping. Masa awal2 masuk kerja dulu,xda teruk sangat nafsu shopping aku ni. Makin lama makin menjadi. So,tak nak bagi aku shopping banyak2,jangan bagi aku tension.

Kebanyakan yang aku dengar, lelaki kalau tension,terapinya ROKOK. So,kalau perempuan tension, terapinya SHOPPING. Renung2kanlah dan selamat bershopping. Hehe..

6 comments:

  1. aku x merokok..so terapinya???



    ZIKIR kowt keh3

    ReplyDelete
  2. kebanyakannye la..tak semua..mu tergolong dalam golongan lelaki kedekut pitih...hehe..

    ReplyDelete
  3. err...actlually rumet,, byk lg theraphy utk pompan..tp shopping tuh mmg top of list laa...

    jgn lpe ade manicure,pedicure, spa, saloon and list goes on...=p

    ReplyDelete
  4. yang tu mahal sgt la...xmampu lagi..nt kawen ngn anak raja la..hehe

    ReplyDelete
  5. two thumbs up for shopping!
    btol la papok, stat inten mmg meghoyan2 ak soping. walopon beli selai anak tdung harge rm1.50 kat jalan tar, bahgia nye mcm dpt satu beg prada. ahaha.

    ReplyDelete
  6. kan..kan.rase sgt puas kan..beli jajan pon puas..asalkan dpt shopping.
    hehe

    ReplyDelete