Followers

Friday, April 22, 2011

Kek Cokelat Kami

Salam..

Ini lah yang saya katakan post menarik pada entry yang lepas. Harap2 menarik la ye. Haha. Kalau tak menarik, sila tekan pangkah di hujung kanan skrin anda. Mungkin ramai yang tidak tahu aku buat bisnes kecil-kecilan sekarang. Bisnes ni actually dah lame start. Awal tahun ini. Tapi aku tidak publishkan secara besar-besaran. Medium promosi aku hanyalah mulut. Hehe.

Mestilah bisnes Kek Cokelat kan. Dah tajuk pon kek cokelat. Bisnes ini adalah joint venture between me and my only one sister Cik Nur Fatehah Roslee. Dan ini adalah idea kami berdua di kala kami sedang berangan menjadi orang kaya. Haha..

Namun begitu, ini adalah bisnes sementara kami sekadar hobi masa lapang memandangkan adikku sekarang sedang menunggu tawaran pengajian. Sementara aku berada di Terengganu tidak lama. Selepas internshipku habis,aku terpaksa berhijrah kembali ke Perak. Tapi,tak tau la kan, bunda tercinta mahu mengambil alih tugas kami nanti.

Tapi itu semua tak penting, yang penting kami gembira dan bersyukur kerana bisnes kek coklat kami mendapat sambutan. Memangla tak sama dengan secret recipe. Dengan kedai kek kampung pun kami kalah. Tapi Alhamdulillah tempahan tu tidak putus dari minggu ke minggu. Kek coklat kami ringkas dan biase je. Tapi ramai yang suka sebab choc moist nye. Lembab2 gitu.. Mari lihat.. Ni hanya beberapa je. Sebenarnya banyak lagi. Lain kali aku upload lagi. Insyaallah.


Kek atas ni ditempah oleh Kak Zan. Kakak ofis tempat praktikal lamaku. Banyak kali jugak dia tempah. Sebab Kak Zan dan anak-anaknya Hantu Kek Coklat. Harga : RM 25 dan ke atas (sekilo)


Ni pulak kek untuk Hari Jadi Kak Wan pada 12 April lepas, my bestfrend sekarang kat ofis coz kami 2 orang je perempuan kat situ. Sori, iklan jap. Hehe.. Simple je, sebab buat lepas subuh. Paham2 je la. Hee.. Tapi menurut cerita, Kak Wan makan seciput jer, sebab semua anak2 dia dan anak2 saudara die abiskan. Kesian Kak Wan... Huhu. Harga : RM 25 dan ke atas (sekilo)


Yang ini pula special sikit. Mula2 kami sekadar suka2 je buat. Tak sangka ada customer request yang lagi besar and nak lagi cantik untuk Majlis Pertunangan nya. Adoii. Asalnya nak tolak je, takut tak mampu. Tapi dia macam berharap je. So, cube je la kan. In business we must dare to take risks. Isn't it?


Ini la hasilnya percubaan kami. Pukul 2 pagi tidur hias kek ni. Sampai kami pun hampir give up. But at the end, Alhamdulillah, berbaloi... Menurut tuan punya badan, Sue, ramai yang suka dan puji kek ni. Dan Sue juga merupakan pelanggan tetap kami. Thanks Sue support bisnes kami. Hehe. Jangan la suro buat kek kahwin pulak nanti. Haru nanti.. Harga : RM 50.00 dan ke atas (2kilo)


Actually ada yang lagi kecil, iaitu setengah kilo. Tapi, lupa nak ambik gambar. Harga yang kami ambil ialah RM 15.00. Harga kek kami bergantung kepada hiasan kek or request dari customer nak yang macam mana dan jarak penghantaran. Kalau dekat free je. Tapi jangan risau, still berpatutan.


Kalau sesiapa yang berminat nak rasa kek cocholate moist kami boleh la hubungiku melalui blog ini atau fesbuk aku atau sistem pesanan ringkas je..


Ok need to sleep, esok ada banyak tugas lagi..


6 comments:

  1. salam..
    nk oder satu..tuk majlis perpisahan..boleh? :)

    ReplyDelete
  2. salam
    sure..boley..
    nana mesej je bila nak
    nak yang bape kilo..
    okay?? :))
    nanti kite bg no.. :)

    ReplyDelete
  3. besday syifa 30 april..besday adik aku 2 org 1 May..bleh lg ke nk tmpah??hehe

    ReplyDelete
  4. buleh2...
    beday cipak??kene wat special ar sket..nak wat skali ke?

    ReplyDelete
  5. fana!! nmpak sedap gile kek ko!! bday aku, ko sponsor kek kan? :P

    ReplyDelete
  6. hehehe..
    try la dulu..
    boleh2 sponsor..
    unfortunately,
    beday ko bulan 9 kan,kite xmasuk utp lagi..huhu

    ReplyDelete