Followers

Friday, October 15, 2010

Medical check up di kala bosan

Salam

Weekend ni terasa sangat bahagia sebab terasa sangat free sebab dah abis ETP sebab ade Convo Fair sebab ramai membe2 yang tengah intern datang sebab dah tak de assignment. Waa.. Penat2. Cakap dalam satu nafas. Jap,tarik nafas lu... Hm,banyak sebab tu.. Rase macam dah grad pulak. Rase rimas duduk dalam bilik tak tau nak buat ape. Mula la rumateku pengaruhi aku suruh main Tumble Bugs, tau x ape? ala lebih kurang zuma la. Dah addicted sekarang sampai TERponteng kelas wastewater semalam. Kau la ni Farah. Semua salah kau. Haha.

Eh nak cakap pasal medical check up ni. Nak cerite ni, betapa free nye aku weekend ni sampai ade mase nak bermedical check up pulak. Sebab tak tau nak buat ape sangat. Bahagia sangat sampai tahap gula dalam darah aku pon tinggi tadi. Hampir kencing manis. Lihat. Betapa free nye aku. Kesimpualannya,tak boleh duduk diam la ni. Kena buat koje. Tak boleh terlalu free.

Farhana Roslee..Farhana Roslee.. Free susah. Busy sangat pun susah. Biasa la lumrah kehidupan kan? Kesimpulan yang kedua, kena bermoderate ataupon bersederhana. Lek2 sudey. Ha macam tu la lebih kurang. Kan? Kan?

Ha yang penting tadi masa buat medical check up, aku sihat dan normal. Syukur Alhamdulillah. Cuma kandungan gula la tinggi sikit. Bahagia sangat kot. Haha. Dan berikut adalah keputusannya. Jangan mengutuk apa yang tak patot okey. Ni sebagai role model seorang wanita yang sihat. Oh Farhana, pliss la jangan angkat bakul sendiri..

NAME : NUR FARHANA ROSLEE

AGE : 21 tahun 12 hari

BLOOD PRESSURE : 110/70 (normal)

BMI :19.5 ( tersangat normal )

HEIGHT: 158.5 cm (pengukur rosak ni)

WEIGHT : 49 kg (ni sebab baru jer lepas makan ni)

SUGAR LEVEL : 8.0 mg/L ( normal below 6 )

PEAK FLOW : 400 L/min (xde asthma,dan tak merokok) -->normal

WAIST CIRCUM : TOTAL,22mm

FAT : 10% ( normal bagi tinggi saya)

CONSULTATION :
Banyakkan exercise, jage makan, Makan untuk hidup,bukan sebaliknya. minum air kosong banyak.banyak.banyak. ( sebab saya sangat kurang minum air,1.5 L= botol mineral yang besar tu, tahan selama 5hari) So sape2 yang mengenali saya,bile terjumpe jer saya,ingatkan saya supaya minum air ye, Tak pon,jumpe je saya hulur la sedikit air. Sedih giler ayat.. :P

Nasihat saya,amalkan gaya hidup yang sihat. Jap nak upkan sikit budak2 UNIKL RCMP atas medical check up free ni. Hehe.. Terima kasih korang, bakal dokter yang berjaye! :)

Lagho time~

2 comments: