Followers

Saturday, October 30, 2010

Antara Ego dan Dia

Salam

Kisah ini berlaku semalam. Sewaktu tengah syok2 tengok tv di common room bersama Marisini, aku mendapat satu panggilan dari jauh. Perbualan itu panjang, ku kira 3 orang berpas-pas telefon. Tapi aku ringkaskan. Pesanan dari penaja,kalau tak paham,buat2 paham je la ek.

Orang itu: Na,aku nk kabo satu bende ni,mu jgn kejut ek.
Aku: Ape. Kabo je la. (dengan tenang aku menjawab,padahal dalam hati dup dap dup dab)

Lebih kurang 5 minit jugak bermain tarik tali, akhirnya..

Orang itu: Abah accident waktu nak g jogging petang tadi dengan ego mu.
Aku: Ya Allah. Teruk dok??Abah cam mane??Guane boleh jadik lagu tu?? (ni tak berlakon,serius terkejut )
Orang itu: Terseliuh kaki dan luke2 la sikit. Tapi Na...tapi...tapi...(dengan nada yang sedih gile)
Aku: Ape???kabo jer la!!
Orang itu: Lepas aku balut2 luka abah tu, aku senyap2 pegi luor,aku tengok moto tu. Ya Allah,motoku teruknye....

...............

Sejak aku hantar balik egoku ke rumah, die dijaga dengan baik oleh orang itu. Tidak seperti layanan yang aku berikan sewaktu die di UTP. Die dijaga bagai menatang minyak yang penuh. Cey. Bungo la pulok tibe2. So,kait2 kan la sendiri ye cerita ini dengan tajuk di atas.

Okeh,perlu pergi mandi..

p/s: Abah,semoga abah kuat!Get well soon. Sori x dapat jadik jururawat abah. Dan orang itu, biaq p la dulu ego tu,nanti baiki. Yang penting abah selamat. Jaga makan minum abah tau.

5 comments:

  1. ko tipu ek..semalam aku dengar camni..
    "pastu m0t0 tu cane?ter0k ke??..."
    "eh..jaat aku..bukan tany0 ab0h..p tnye pasal m0t0 pl0p.."

    aku dengar k0 ckp camtu smlm..ish3~
    walau gmana p0n keadaan,EGOmu tetap teguh berdiri dengan bantuan t0ngkat tua nya tuh..jgn wisau ye..~

    ReplyDelete
  2. EGO yang aku pnah basuh dlu haha

    ReplyDelete
  3. dkpe, ade bnyok ego dalam dunia ni..
    aboh mu ade sorang je..

    ReplyDelete
  4. mareney:ko salah dengo tu.ko kan pekak sikit.

    hazwan:ego tu la punce abah aku jatuh.ego jahat!

    ihsan: sob3~ :(

    ReplyDelete
  5. Yg penting nyawa dulu, harta benda kemudian. Semoga abah mung cepat sembuh

    ReplyDelete