Followers

Saturday, February 20, 2010

nak pahala free x?

Sering kali kita dapat dosa free je kan melihat maksiat di mana2. Kali ni kita cuba dapat pahala free pulak dengan melihat 4 perkara ni. Semoga dapat redeem balik dosa2 yang pernah kita lakukan. Insyaallah..


(1) Melihat kaabah

bila la dapat pergi haji ni..

(2) Melihat ibu kita dengan penuh kasih sayang

lama tak tengok dia senyum macam ni..

(3) Melihat al-Quran nul karim

jangan tengok sahaja, luang la masa untuk membacanya..

(4) Melihat laut sambil memikirkan kekuasaan Allah swt

tengok laut je tau,jangan tengok buih,nanti otok benok (otak lembab+dungu). Ini fakta.

Senang je kan nak dapat pahala? Tapi jangan duk asyik tengok mende ni je sampai x smyang bang.. Yang wajib tetap wajib. Sekian,sharing is caring.


p/s: teringat kat mak sebenarnya lepas dengar suara dia, mak pesan suruh teruskan hidup walau ape pun terjadi..mak doakan saya jadi anak yang kuat,doa orang yang sakit apetah lagi seorang ibu tidak disia siakan Allah..kuat ye mak!

3 comments:

  1. aritu kabo tiga je..
    huu..

    thanx...=)

    ReplyDelete
  2. welcomey~

    ilmu sentiasa bertambah yau..
    dulu 3,ni 4,nt may b 5 pulak..
    who knows?

    ReplyDelete