Followers

Wednesday, September 29, 2010

Kalau lah...

Salam

Isu kalau lah ni selalu bermain di hati , fikiran dan mulut setiap orang. Sebab kita ni manusia yang lemah. Yang banyak kekurangan. Yang tak sempurna. Yang inginkan sesuatu lebih daripada kemampuan yang ada pada diri kita. Tak kira lah sama ada orang tu baik ke,jahat ke. Pandai ke, tak pandai ke. Kaya or miskin. Semua tak terlepas daripada mengucapkan perkataan ni. Percaya tak? Kalau tak pernah cakap tu,memang tak normal la tu, ada urat2 tak bersambung betul la tu.

Kenapa aku barcakap pasal isu kalau lah ni?? Sebab sekarang ni, banyak isu kalau lah dalam fikiran aku. Mari aku senaraikan dua,tiga.

Kalau lah... aku boleh cerita pada dunia ape perasaan aku sekarang, apa yang ada pada
fikiran aku sekarang.

Kalau lah.... aku lecturer,aku tak perlu buat kerja2 sekolah ni. Aku tak kan bagi kerja sekolah kat students aku.

Kalau lah.... aku boleh mintak sesuatu macam cerite aladin tu, aku nak mintak sebuah toilet khas untuk kucing2 blok umah aku untuk beristinjak. Aku penat. Penat! Seriusly penat! Down la macam ni,kalau hari2 nak masuk toilet,mesti ade cenderahati dari makhluk tu.

Kalau lah... kucing2 tu faham bahasa aku, aku nak buat tutorial khas untuk diorang. Free of charge! Aku tak kisah nak pinjam tandas aku, tapi buang la di tempat yang betul. Tak kesah la tak reti nak flash pon. Asalkan bukan di tempat yang sepatutnya. Geram ni geram. Sekali dua boleh la sabar nak tolong cuci,hari2 dah naik lemak la pulak.

Kalau lah... aku masih kanak2 berusia 3 tahun. Aku tak payah fikir assignment2, projek2 dan lab2 report semua ni.

Kalau lah... aku sebatang pokok, aku tak perlu ada hati dan perasaan kepada sesiapa. Buat ape kan. Buat penat hati je.

Kalau lah... nyawa aku ditarik esok, sudah bersediakah aku???

Kalau lah... aku tak buat post ni,sudah siap satu assigment aku..

Kalau lah... aku stop menulis ni.........

2 comments:

  1. kalau la mu amik kucing tu dan baling ke bawah dari tingkat 3, tentu kucing takkan berak lagi

    ReplyDelete
  2. "kalau lah" adalah manifestasi kepada harapan dan impian..tidak salah jika kita inginkan sesuatu yg lebih baik tapi jangan pernah mengeluh akan sesuatu yang kita hadapi sekarang..

    p/s: nur, ak tatau ape perasaan ko tapi wateva u'r facing right now itu ujian dari Dia,Dia tidak akan membebani hambaNya dengan perkara yang tak mampu dihadapi..
    n kadang2 kita dilema dengan pilihan,kadang2 kita korbankan keinginan sendiri,tapi setiap yang berlaku ad hikmahnya..

    (lame sunggoh ak tak merapek.. :P)

    ReplyDelete